Daisypath Anniversary tickers
Lilypie Breastfeeding tickers

Sunday, March 29, 2009

Kenapa saya suka rumah saya?


entry kali ni di post ketika hatiku meluap2 rindu yang teramat pada rumah dan kedua ibu bapa (hu~ nak balik rumah!!)

di saat orang lain sibuk menelaah pelajaran, pemikiranku melayang-layang teringatkan rumah.

sila baca ayat- ayat seterusnya mengikut nada budak lelaki dalam iklan petronas sempena hari kemerdekaan (tak ingat tahun bila..hee)

kenapa saya suka rumah saya?
"sebab dari kecil sampai besar, i grow up in this bumi tercinta..bandar baru bangi."

kenapa saya suka rumah saya?
"sebab kat rumah ada mak, ada bapak, ada kak la, ada abg hud. bila aku balik rumah, mesti rasa bahagia yang teramat sebab mak suka masak sedap-sedap bila aku balik (walaupun iqah and pi'e selalu bising-bising bila aku buat macam-macam request..huhu)"

kenapa saya suka rumah saya?
"sebab kat rumah i can be the 'real' me. hihi. without having any fear of being judged. hanya keluarga kita yang akan cinta dan kasihkan kita tanpa sebarang syarat. (tak kisah aku buat perangai pelik macam mana sekalii pun, they will always love and nourish me all the time). sweet kan?"

kenapa saya suka rumah saya?
"sebab baiti jannati. there is no other place like home...huhu"

i can list out thousands of reasons why i love my home but that does not really matter. the happiness and serenity that you feel at home, bukannya bergantung kepada besar dan cantiknya rumah anda. tapi, satu KEIZZAHAN. home is where you put your heart in to it (just like me, hihi..)

p/s: dapat panggilan dari mak before jawab first paper final exam pagi td...

emak: "ok tak pagi ni?" (setelah mengadu sambil menangis yang beria kat mak malam tadi, of course la emak taktau aku nangis. hihi. teknik cover yang berkesan)

me: "ok je. habis baca gitu-gitu je. mak doakan humm ye. doa mak kan lebih makbul"

emak: "insyaAllah. semoga tenang dan dapat jawab exam dengan baik, dan dapat keputusan cemerlang. (ayat skema mak every time aku call before jawab exam... huhu)"

inilah ayat motivasi aku setiap kali sebelum jawab exam. walaupun skripnya sama setiap kali aku call, tepi tetap menyirap ke seluruh tubuhku, sampai kan segala neurons in my brain jadi super duper active bila teringat ayat-ayat ni. semoga segala urusan dipermudahkan. amin. T_T

2 comments:

  1. i miss my home too...its very hard to say it..=,)

    ReplyDelete
  2. sabar ye fi.. aku tau ko tabah.. fi hifzillah ye fiey ^_^

    ReplyDelete